Каталог решений

forward

Управление дверями

Описание:
The PIC18F4XK22 Development Board is a demonstration and development platform for Microchip’s new PIC18F4X/2XK22 series high performance 8-bit microcontrollers. The board provides a platform to highlight this family’s eXtreme Low Power benchmark for lower power consumption and high-performance operation. . It includes the development board, programming lessons, and demos.

The board is suitable for prototyping many low power applications including RF, temperature sensors, electronic door locks, LCD , remote controls, security sensors, smart cards. The PICtail™ interface supports Microchip’s extensive line of daughter cards for easy evaluation of your next low power application.
This low cost board is the ideal complement to the MPLAB® PICkit 3 or ICD 3 debugger and programmer realizing a fully-featured, economical, PIC18 architecture development environment.

Newer version development tools are available now. Please consider Explorer 8 Development Board (DM160228) for new designs
Возможности:

  • 128x64 Organic LED Display (SPI)
  • 32.768 kHz External Oscillator (Timer1)
  • Analog input filtering and gain control into RE1
  • PWM output filtering from RC2
  • 4 push buttons for user interfacing
  • 1 MCLR switch
  • 8 LEDs mapped to PORTD
  • Potentiometer
  • 1024 KB Serial EEPROM
  • MCP9700 temperature sensor
  • PICtail™ daughter board header (breaks out all pins)
  • 6-Pin ICSP™ programming capability header
  • 6-Pin PICkit Serial Analyzer interface
  • Current measurement jumper
  • RJ-11 ICSP programming header
    Power analyzer header

Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • Тестирование
Описание:
This reference design supplies power for a car opener by using a PWM controller, the TL5001-Q1 . The device has an input from 3V-5V with an output of up to 10V at 2.5A due to the buck/boost controller. The design can handle up to 25W of power.

Возможности:

Complete PWM power control which provides a low cost solution Wide input operating voltage from 3.6V to 40V Variable dea time provides control over total range Internal protection for short-circuit and under-voltage lockout circuitry

Возможность заказа
  • Заказать BOM
Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
  • Тестирование
Описание:

Данный базовый проект TI включает в себя DRV8801EVM и DRV8872EVM. Эти отладочные модули (EVM) объединены в легко используемую платформу для демонстрации возможностей и производительности драйверов двигателя для складываемых боковых зеркал DRV8801 и DRV8872.

Проект также направлен на простую отладку специализированных автомобильных версий DRV8801 и DRV8872 (DRV8801-Q1 и DRV8872-Q1). DRV8801-Q1 – это полномостовой драйвер щёточного двигателя с пиковым током 2,8 А, который способен управлять процессом складывания боковых зеркал. С учётом наличия таких особенностей, как защита от перегрузки, перегрева, пробоя, пониженного напряжения, а также благодаря широкому входному диапазону этот драйвер двигателя обладает всем необходимым, чтобы выдержать суровые условия автомобильной среды.

Кроме того, данный проект TI включает в себя тестовые данные, с помощью которых разработчик сможет быстро отладить DRV8801-Q1 и DRV8872-Q1 для их применения в своих модулях складывания боковых зеркал.

Возможности:

  • Драйвер двигателя с одним H-мостом и интегрированной защитой
  • Широкий диапазон напряжения питания (от 8 В до 38 В) позволяет с лёгкостью использовать стандартное промышленное напряжение +12 В
  • В состав EVM входит легко используемый пользовательский графический интерфейс (GUI)
  • Простой 2-проводной интерфейс управления фазой/разрешением работы двигателя
  • Режим торможения позволяет в короткий срок остановить двигатель
  • Доступны соответствующие требованиям AEC-Q100 версии микросхем, входящих в состав EVM

Возможность заказа
  • Заказать BOM
  • Заказать PCB
Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
  • Тестирование
Описание:

В базовом проекте автомобильного модуля управления дверьми демонстрируется концептуальное решение для автомобильной панели управления дверьми, которая имеет беспроводную связь с механизмами управления боковым зеркалом, подниманием / опусканием окна и запиранием / отпиранием двери. Благодаря использованию решения системы на кристалле из связки BLE и МК CC2541-Q1 от TI с лицензией для применения в автомобильной технике данный базовый проект позволяет уменьшить стоимость, массу и в конечном счёте потребление топлива за счёт замещения дорогой и тяжёлой кабельной проводки.

Возможности:

  • Простой концептуальный дизайн, демонстрирующий применение технологии Bluetooth®low energy от TI в автомобильных системах управления
  • Позволяет заменить провода и жгуты надёжным и продуманным сверхмалопотребляющим решением Bluetooth-системы на кристалле с полноценной сертификацией Bluetooth low energy
  • Система питания от двух источников включает в себя режим питания от батареи типа «таблетка» для полностью независимой работы в качестве переносного устройства
  • LDO с широким диапазоном входного напряжения (от 3 В до 50 В) для работы напрямую от автомобильного аккумулятора с интегрированной функцией защиты от включения с обратной полярностью
  • Функционирует в связке с системой «старт-стоп» и при холодном запуске
  • Устройство с лицензией AEC-Q100
  • Доступен CC2541-Q1 с лицензией для использования в автомобильной технике (примечание: существует небольшое отличие в расположении выводов по сравнению с CC2541)

Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
  • Тестирование
Описание:
This automotive wireless external mirror control reference design showcases a proof-of-concept solution for an automotive power side view mirror that communicates wirelessly with a control switch. Using TI's automotive-qualified BLE + MCU CC2541-Q1 system-on-chip solution, this reference design enables cost, weight, and fuel savings by replacing expensive and heavy cable harnesses. This SoC also pairs seamlessly with TI's integrated H-bridge motor driver solutions, DRV8801-Q1 and DRV8802-Q1, for fold and mirror position adjustment features. Also, to drive the mirror's heating element, TI's single channel integrated smart FET TPS1H100B-Q1 is used.

Возможности:

AEC-Q100 qualified devices Automotive-qualified CC2541-Q1 available (Note: There is a slight pinout change from CC2541) Allows the replacement of wires through a robust and mature Bluetooth ultra-low power SoC solution with full Bluetooth low energy certification Single H-bridge motor driver and dual H-bridge motor driver solutions with integrated protection features of overcurrent, thermal, and undervoltage lockout for higher system reliability Wide input voltage range 3V to 50V LDO for direct battery connection with integrated reverse battery protection Functionality in start-stop environments

Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
  • Тестирование
Описание:

Проект подсчёта количества событий на базе индуктивного детектирования (LDC) с надёжным и бюджетным интерфейсом для приложений с высокоскоростными измерениями и подсчётом количества событий. Данное решение не требует применения магнитов и стабильно работает в присутствии грязи, влаги или масла, что обычно осложняет применение других технологий детектирования.

Данный базовый проект имеет характер аппаратного решения.

Возможности:

  • Высоконадёжный бесконтактный счётчик количества событий с применением технологии LDC
  • Калибровка не требуется
  • Измерение со скоростью более 300 событий в секунду
  • Не требуется применение постоянных магнитов; эффективно работает даже в присутствии магнитных или электрических помех

Возможность заказа
  • Заказать PCB
Документация:
  • Даташит
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
This reference design shows example implementations of how to handle a variety of high-voltage (HV) switch inputs using a multi-switch detection interface (MSDI) device. This user's guide gives real-world examples of a MSDI device handling HV switch inputs for body control module (BCM), faceplate, and top column module (TCM)applications. In addition, the design utilizes a wide-VIN low-dropout (LDO) regulator for creating a fixed 3.3-V microcontroller supply voltage.

Возможности:

This reference design shows example implementations of how to handle a variety of high-voltage (HV) switch inputs using a multi-switch detection interface (MSDI) device. This user's guide gives real-world examples of a MSDI device handling HV switch inputs for body control module (BCM), faceplate, and top column module (TCM)applications. In addition, the design utilizes a wide-VIN low-dropout (LDO) regulator for creating a fixed 3.3-V microcontroller supply voltage.

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
The TIDA-01389 is a small-footprint motor control module intended for sunroof and window lift applications. This TI Design uses the DRV8703-Q1 gate driver with an integrated current-shunt amplifier alongside two dual-package automotive-qualified MOSFETs, to create a very small power stage layout compared to typical relay solutions. This design also includes two of TI’s DRV5013-Q1 latching hall sensors, which are used to encode the motor position.
Возможности:

15-A motor drive Low component count Anti-pinch detection Reverse battery protection 2-bit hall encoder Motion profiling using pulse width modulation (PWM) input

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
Описание:
The demand to retain memory on the position of the seat, window, sliding door, mirror, lift-gate, and others driven by that motor has increased as small motors within the modern automotive vehicle continue to evolve. Existing solutions utilize multiple magnetic sensors attached to the body of a motor to provide a feedback loop to the motor control module. A sensorless approach provides redundancy for existing solutions and, in some cases, removes the requirement for motors with sensors attached. The sensorless approach has become increasingly popular through the implementation of an in-line, current-sense signal-conditioning circuit. This reference design provides a solution that is easily modifiable for many automotive motor systems that control position measurement.
Возможности:

Configurable for many DC motor solutions -14V to 80V wide common mode input range for in-line motor current sensing Operational for typical 9V to 18V battery supply Simple interfacing with MSP430™ LaunchPad™ Development Kit for digital capture

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
The TIDA-01428 reference design implements a 1-A, wide-VIN, buck converter to 3.3 V followed by a compact, low-input voltage, fixed 5-V boost converter for powering a controller area network (CAN) physical layer interface. The design has been tested for CISPR 25 radiated emissions and conducted emissions using the voltage method and for immunity to bulk current injection (BCI) per ISO 11452-4 with CAN communication operating at 500 KBPS. The TIDA-01428 is an EMC-vetted power tree plus CAN reference design that can be used in many automotive applications. A system basis chip (SBC) is an integrated circuit (IC) that combines many typical building blocks of a system, which includes transceivers, linear regulators, and switching regulators. While these integrated devices can offer size and cost savings in a number of applications, the integrated devices do not work in every case. For applications where an SBC is not a good fit, it might be beneficial to build a discrete implementation of these aforementioned building blocks thus making a discrete SBC.
Возможности:

Wide-input voltage, fixed 3.3V buck converter Low-input voltage, fixed 5V boost converter Passes Class 4 CISPR 25 radiated emissions Passes Class 4 CISPR 25 conducted emissions Maintains regulated 3.3V and 5V supplies through battery input voltages down to 4.3V Able to survive load dump voltages up to 42V

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
Описание:
The TIDA-01429 reference design implements a wideinput voltage boost controller, followed by a wide input voltage buck converter set to 5.0 V. The 5.0 V supply is used for powering a Controller Area Network (CAN) transceiver and a compact fixed 3.3 V linear drop-out (LDO) regulator for supplying the C2000 microcontroller. This design has been tested for CISPR 25 radiated emissions per absorber lined shielded enclosure (ALSE) method, CISPR25 conducted emissions via the voltage method, and for immunity to Bulk Current Injection (BCI) per ISO 11452-4, all with CAN communication operating at 500 KBPS. This is a electromagnetic compliance (EMC) vetted 3-stage power tree with controller area network (CAN) reference design that can be used in many automotive applications requiring operation with input voltages as low as 3.5 V. A system basis chip (SBC) is an integrated circuit (IC) that combines many typical building blocks of a system, which includes transceivers, linear regulators, and switching regulators. While these integrated devices can offer size and cost savings in a number of applications, the integrated devices do not work in every case. For applications where an SBC is not a good fit, it might be beneficial to build a discrete implementation of these aforementioned building blocks thus making a discrete SBC.

Возможности:

Wide input voltage, adjustable boost controller Wide input voltage, fixed 5V buck converter Passes Class 5 CISPR 25 radiated emissions Passes Class 4 CISPR 25 conducted emissions Maintains regulated 3.3V and 5V supplies through battery input voltages down to 3.5V Able to survive load dump voltages up to 40V

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
  • Топология платы
Описание:
In HVAC (heating, ventilation, and air conditioning) HMI (human machine interface) the displays and buttons are illuminated with many of LEDs. The drive circuit for these LEDs are traditionally realized in a discreet way so that an MCU drives external low side BJTs that sink current, limited by series resistor, to the LEDs. The BJTs may be driven with a PWM signal in order to get the dimming effect or they could be used simply like an on/off switch. This reference design is an alternative cost-effective LED driver solution capable of driving multiple LEDs without using current-limiting resistors. The reference design allows the designer to individually adjust the current, as well as the PWM-dimming signal, in each diode excluding those that are connected in series to one pin.
Возможности:

Configurable 16-channel LED driver Independent control of each channel LED dimming adjustment to the ambient light intensity Constant current control

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
This reference design drives a two-speed front windshield wiper, one or two rear wipers, and the pump, which sprays the front and back windshields in an automobile. In addition to controlling the brushed motors for the wipers and pump, this design includes inputs for wiper parking signals as well as diagnostic and protection features. Test data demonstrates the performance of the design with typical automotive wiper mechanisms, and complete design files can accelerate new project development for automotive designers.
Возможности:

Drives front and rear wiper motors Drives bi-directional spray wash pump Operates from 12-V automotive battery, with reverse battery and load-dump protection On-board 3.3-V power supply and simple controller interface This circuit design is tested and includes schematics, test data, and layout description.

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM
Описание:
Modern vehicles utilize auto-dimming mirrors to prevent glare and visibility loss for the driver. This reference design utilizes modern human-eye-response ambient light sensors and a high-current amplifier stage to drive a capacitive electrochromic mirror load.
Возможности:

Human-eye-response light sensors 10-bit output 3.3V, 400mA capacitive load driver Fast discharge of electrochromic load Wide VBAT operation (up to 40V)

Документация:
  • Схемотехника
  • BOM

Сравнение позиций

  • ()